מה ההבדל בחומר הלימודי במתמטיקה בין כיתות ח' לכיתות ט'

מקצוע המתמטיקה הינו מקצוע ליבה אשר נלמד בכל בתי הספר בעולם ומהווה בסיס למקצועות ריאליים רבים בלימודים האקדמיים.

מקצוע המתמטיקה מתחלק לשלוש הקבצות החל מכיתה ח', בהן לומדים את החומר בשלוש רמות לימוד שונות בהתאם ליכולות התלמידים ובכיתות יא' ויב' הם יקיימו את בחינות הבגרות בהתאם לרמתם.

בין כיתה ח' לכיתה ט' קיים הבדל משמעותי ברמת הלימוד ומבנה תוכנית הלימודים. במאמר זה נסביר על מבנה לימודי המתמטיקה בכיתות אלו וההבדלים בין הרמות השונות.

מבנה תוכנית לימודי המתמטיקה

החומר הלימודי במתמטיקה לכיתות ח' וט' הינו שונה במקצת ומורכב ממספר תחומי לימוד: אלגברה, גיאומטריה, מספרים והסתברות.
תחום האלגברה עוסק במשוואות ומשתנים, הגיאומטריה עוסקת בצורות ומבנים, התחום המספרי עוסק במתמטיקה קלאסית וחישובים וההסתברות עוסקת בחישוב סיכויים לפי נתונים מוגדרים.

מתמטיקה לכיתה ח'

בכיתה ח' מקצוע המתמטיקה מורכב משלושה סבבי לימוד אשר כל אחד מהם מכיל שלושה תחומים: אלגברי, גיאומטרי ומספרי.
הסבב הראשון יכיל 14 שעות של לימודי גיאומטריה, 20 שעות של התחום המספרי ו20 שעות של התחום האלגברי.
בסבב השני ילמדו 12 שעות של התחום הגיאומטרי, 30 שעות של המספרי ו20 שעות של אלגברה.
בסבב השלישי והאחרון התלמידים ילמדו 12 שעות של התחום הגיאומטרי, 4 שעות של המספרי ו18 שעות של תחום האלגברה.

מתמטיקה לכיתה ט'

תוכנית לימוד
מתמטיקה לכיתה ט' שונה מהתוכנית של מתמטיקה לכיתה ח' ואינה מורכבת מסבבים אלא בנויה מ60 שעות של לימודי גיאומטריה ו90 שעות של לימודי אלגברה והסתברות.

מכיוון שבכיתה ט' התלמידים הינם בעלי ידע מתקדם בתחומים הנלמדים, עליהם יהיה להרחיב ולהעמיק בחומר ולהשקיע בהבנת הנושאים.
לדוגמא בתחום הגיאומטריה יהיה על התלמידים ללמוד לכתוב תשובות בצורה מסודרת ולפי חוקי המתמטיקה הנדרשים בבגרות ובתחום האלגברה וההסתברות יהיה על התלמידים לפתור משוואות מורכבות בעלות נעלמים רבים יותר מאשר בלימודי המתמטיקה שנלמדו בכיתה ח'.

לימודי מתמטיקה ברמות שונות

כאמור, ישנה חלוקה להקבצות בלימודי המתמטיקה בכיות ח' ולימודי המתמטיקה בכיתות ט' ורמת הלימוד עולה מהקבצה להקבצה ומשנה לשנה. לימודי המתמטיקה הינם בסיס למקצועות רבים ותעודת בגרות עם ציון מכובד יכולה לשמש כקרש קפיצה של התלמיד לתחומים ריאליים רבים. עם השקעה והתמדה בלימודים, כל תלמיד יוכל להשתלב בהקבצה המתקדמת ביותר וללמוד מתמטיקה ברמות הגבוהות עד להשגת תעודת הבגרות המיוחלת בציון גבוה.


  מסלולי לימודים -







יעוץ לימודים
שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
מאשר/ת תנאי השימוש
היסטוריה של הביטוח הלאומי
לימודי מנהל עסקים
לימודי משפטים
הכנה למבחן פסיכומטרי
לימודים
רכבת ישראל

  לימודים    |    הוסף למועדפים    |    כתוב לנו    |    פרסום באתר  בניית אתרים PGN.co.il
 כל הזכויות שמורות: ינשוף לימודים / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ Copyright © 2005   www.ylimudim.co.il   All rights reserved 

ינשוף לימודים הוא אתר לימודים המאפשר לגולשים קבלת מידע לימודים בתחומים שונים בתחום השכלה גבוהה: תואר ראשון, תואר שני, מנהל עסקים, לימודי משפטים, מדעי ההתנהגות, לימודי הנדסה, הנדסאים, חינוך, הוראה, תקשורת, מדעי המחשב, מדעי הרוח, מדעי החברה ועוד. כמו כן מפנה האתר לתחומי לימודים נוספים כגון לימודי תעודה, קורסים, השתלמויות, חוגים, סדנאות, לימודי מחשבים, לימודי עיצוב, אדריכלות, רפואה משלימה, לימודי שוק ההון, ועוד. ינשוף לימודים מפנה גם למידע על קורסי פסיכומטרי, קורסי בגרות, מכינות קדם אקדמיות.