ללמוד ולהעשיר ידע גם בחופשת הקיץ

עם יום הלימודים האחרון לשנת הלימודים שחלפה, הגיעו הילדים הנלהבים ומיהרו להשליך את ילקוט בית הספר הצדה, תוך התרגשות וציפייה לחופשת הקיץ שתכלול בין היתר שבירת שיגרה עם בילויים רבים עם חברים, שעות מחשב וטלוויזיה יותר מהרגיל, שינה בשעות בלתי שגרתיות ועוד מגוון מותרות שמאפשר החופש הגדול.

הורים יקרים, עוד בטרם תשאלו היכן בלוח הזמנים המרגש האמור ישתלבו חוברות העשרה בקיץ הקרוב או רחמנא ליצלן מעט קריאה, גשו בזה רגע אל התיק שהוזכר, הוציאו משם את שאריות הכריך ו/או פרי שנמעך בירכתי התיק וחסכו לעצמכם חודשיים של שאלות מאיפה מגיע הריח הזה... ולאחר מספר ימים של יקיצה טבעית מאוחרת וקרוב לוודאי גם שימוש עודף במסכים, זה הזמן לקבוע גבולות, ומבלי לגרוע בחשיבות ההנאה והמנוחה אליהם מיועד החופש הגדול, חשוב למנוע ניוון של המוח באמצעות עידוד קריאה, למידה חווייתית והעשרה. איך תעשו זאת בדיוק? הנה כמה טיפים מרכזיים:

• ראשית ספרים – מאז ומתמיד ספרי קריאה לימודיים מהווים דרך אידיאלית עבור פיתוח אוצר מילים וכישורי כתיבה, להעשרה אישית ולפיתוח הדמיון. בעידן של גירויים ויזואליים באמצעות שלל טכנולוגיות, ילדים רבים מתקשים להתחייב לעולם הקריאה וללא דחיפה וסיוע מההורים פשוט מוותרים. התחילו לעודד את הילדים לקריאה כבר בגיל צעיר, ממש עם רכישת יסודות הקריאה הראשוניים. העמידו כתנאי לשעות מסך, קריאת ספר. בגין כל שעת קריאה = שעת משחק מחשב/טלוויזיה/נייד.

הנגישו לילדים ספרים על פי תחומי העניין שלהם. סדרות ילדים רבות נשענות על ספרים בהשראתם הן נכתבו והופקו, השתמשו בזה על מנת לעודד את הילדים לקרוא. רכשו מנויים למגזינים וירחונים על פי תחומי העניין של הילדים [ממדע, בידור ועד "מעריב לנוער"]. שלחו לילדים דרך קבע כתבות אודות אומנים אהובים, ספורטאים ומושאי עניין אחרים. כחלק מלוח הזמנים לבילויים בקיץ, ניתן לשלב ביקור בחנות ספרים, לעיון, היכרות עם ספרים חדשים ובחירה של הילד בתחומי קריאה מעניינים הנוגעים אליו. ספר חדש הנבחר ונרכש על ידו לעולם יהיה מושך יותר מאלה שהושאלו בספריית בית הספר.

• פיתוח שפה - פיתוח שפה חדשה תמיד תהווה אתגר, כאשר ילדים שאפתניים ובעלי רצון להצליח יוכלו לנצל את חופשת הקיץ לצבירת יתרון יחסי ושליטה בשפה האנגלית, המלווה את תכנית הלימודים מבית הספר היסודי ועד לאקדמיה. ניתן לרכוש תוכנות למידה ומנויים לאתרים ללמידה עצמאית בדרך חווייתית, ולהגדיר זמן השקעה מינימלי בלמידה. גם מחצית השעה ביום תביא לתוצאה טובה ולהתקדמות מעודדת עבור הילד.

• ביצוע מטלות - במידה והילדים קיבלו בבית הספר מטלות, עבודות, חוברות עבודה וכדומה, אין לדחות את המטלות לימות החופש האחרונים ומומלץ לקבוע לוח זמנים ברור לביצוע ולסיום. סייעו לילדים להקדיש זמן לביצוע המטלות בימים ובשעות בהם אינם נוהגים לצאת ואין אטרקציות אחרות המפתות אותם [השעות החמות, התקופה שבין הקייטנות לחופשה המשפחתית אם יש כאלה], באופן שהילד לא ירגיש שהוא מפסיד חוויות ובילויים אחרים.

• וכמובן גם דוגמא אישית - אין כמו דוגמא אישית של הורה קורא, מתעניין ולומד, להעביר לילד את המסר שרכישת ידע יכולה להיות חווייתית ומהנה. נסו להכניס גם בלו"ז שלכם שעת קריאה של ספר או עיתון ותהפכו את חווית הקריאה לבילוי שכיח ואהוב בקרב כל בני המשפחה.


  מסלולי לימודים -







יעוץ לימודים
שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
מאשר/ת תנאי השימוש
היסטוריה של הביטוח הלאומי
לימודי מנהל עסקים
לימודי משפטים
הכנה למבחן פסיכומטרי
לימודים
רכבת ישראל

  לימודים    |    הוסף למועדפים    |    כתוב לנו    |    פרסום באתר  בניית אתרים PGN.co.il
 כל הזכויות שמורות: ינשוף לימודים / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ Copyright © 2005   www.ylimudim.co.il   All rights reserved 

ינשוף לימודים הוא אתר לימודים המאפשר לגולשים קבלת מידע לימודים בתחומים שונים בתחום השכלה גבוהה: תואר ראשון, תואר שני, מנהל עסקים, לימודי משפטים, מדעי ההתנהגות, לימודי הנדסה, הנדסאים, חינוך, הוראה, תקשורת, מדעי המחשב, מדעי הרוח, מדעי החברה ועוד. כמו כן מפנה האתר לתחומי לימודים נוספים כגון לימודי תעודה, קורסים, השתלמויות, חוגים, סדנאות, לימודי מחשבים, לימודי עיצוב, אדריכלות, רפואה משלימה, לימודי שוק ההון, ועוד. ינשוף לימודים מפנה גם למידע על קורסי פסיכומטרי, קורסי בגרות, מכינות קדם אקדמיות.