לימודי הנדסה

לימודי הנדסה כוללים התמחויות שונות, ביניהן, הנדסה תעשייה וניהול, הנדסה כימית, הנדסת מחשבים, הנדסת תוכנה, הנדסת מכונות, הנדסת בנין, לימודי הנדסת משאבי מים, הנדסת פלסטיקה, הנדסה רפואית, הנדסה ביו-רפואית, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסה אזרחית, הנדסה גרעינית, הנדסת ביו- טכנולוגיה, הנדסת תחבורה ועוד. כאשר, הן מכללות והן אוניברסיטאות שואפות להכשיר את בוגריהן להשתלב בתפקידים השונים בחברות המובילות במשק, קרי, תפקידי מחקר ופיתוח, תפקידם ניהוליים, ניהול קווי יצור, הבטחת איכות ועוד.


  מסלולי לימודים -

לימודי הנדסה לתואר
לימודי הנדסה תואר ראשון
לימודי הנדסת אלקטרוניקה
לימודי הנדסת תרופות
לימודי הנדסת מחשבים
לימודי הנדסת תעשייה וניהול
לימודי הנדסת תעשיה וניהול
לימודי הנדסת חשמל
לימודי הנדסה אזרחית
לימודי הנדסת תוכנה
לימודי הנדסת בניין
לימודי הנדסת מכונות
לימודי הנדסת מזון
לימודי הנדסה גנטית
לימודי הנדסה כימית
לימודי הנדסה וניהול
לימודי הנדסה בירושלים
לימודי הנדסה בצפון
לימודי הנדסה רפואית
לימודי הנדסה ביו רפואית
לימודי הנדסה ימית
לימודי הנדסה ערב
לימודי הנדסה בתל אביב


בשביל לייצר כל מוצר באשר הוא, יש צורך בידע ובכוח ביצוע. מי שאמון לשלב בין שני הגורמים הללו הוא המהנדס.
מהנדס הוא אדם שלמד את אחד מתחומי ההנדסה ויש בידו תואר B.Sc [או B.Tech] המעיד על כך. תפקידו של המהנדס הינו לרתום את הידע ואת הטכנולוגיה לשירות האנושות. לשם כך נדרש המהנדס להיות בעל ידע מקיף ומעמיק בתחומי המדעים הקשורים להנדסה שאותה למד. עליו להכיר את הטכנולוגיות השונות, המהוות את הכוח המוציא לפועל של הידע. מעבר לכך עליו להיות מודע לתוצאות הישירות והעקיפות של התהליכים אותם הוא מתכנן ושעליהם הוא מפקח.
לימודי הנדסה – המקצועות שיוצרים את העתיד
ההנדסה נכנסת לכל מקום בחיינו ופועלת שם על מנת לקדם, להשביח ולייעל את המוצרים הקיימים. הנדסה חקלאית לדוגמא משביחה את עמידותם וטעמם של גידולים חקלאיים. הנדסת בנייה שוקדת כל העת על פיתוח מבנים שישרדו לאורך ימים ובתנאים קשים. הנדסת מחשבים היא זו שהצעידה את העולם, בתוך שלושים שנה, ממחשב בגודל חדר לשבבים מיקרוסקופיים.
ככל שהידע מצטבר והטכנולוגיות משתכללות, נדרשים יותר ויותר מהנדסים בכל התחומים ותתי-התחומים על מנת שישלטו בידע ובטכנולוגיות, ישלבו ביניהם ויפיקו מהם תוצרים להנאת האנושות.
אילו תחומים קיימים בלימודי הנדסה?
הנדסת מכונות
הנדסת מחשבים
הנדסת חשמל ואלקטרוניקה
הנדסת חקלאות
הנדסת תעשייה וניהול
הנדסת בניין
הנדסת כימיה
הנדסת משאבי מים
הנדסה אזרחית
הנדסה רפואית
וזהו רק קצה קצהו של הקרחון, כאשר סבירות גבוהה שבתוך עשור רשימת מקצועות ההנדסה תכפיל ותשלש את עצמה.
המבוקשים ביותר מבין המקצועות הנ"ל הם הנדסת מחשבים על הסתעפויותיה השונות, הנדסת כימיה והנדסת תעשייה וניהול.
איפה לומדים הנדסה ומה צריך כדי להתקבל?
לתואר ראשון בהנדסה ניתן ללמוד באוניברסיטאות כגון: אוניברסיטת בן גוריון, אוניברסיטת תל אביב, הטכניון ועוד.
ישנן גם מכללות רבות המציעות מגוון תחומים של לימודי הנדסה, ביניהן: מכללת אפקה, מכללת רמת גן, המכללה האקדמית אורט בנתניה, המכון הטכנולוגי חולון, המכללה האקדמית כנרת, המכללה האקדמית סמי שמעון ועוד.
לימודי הנדסה נחשבים לימודים קשים ויוקרתיים ביותר, לכן דרישות הסף לקבלה אליהם הינן גבוהות למדי. המגמות באוניברסיטאות נחשבות ליוקרתיות מכולן ולכן דרישות הסף בהן גבוהות אף יותר. מרבית המוסדות המציעים לימודי הנדסה, דורשים ממוצע בגרויות של 85 ומעלה וציון פסיכומטרי של 600 נקודות ומעלה.
למה כדאי להיות מהנדס?
עבודתו של המהנדס הינה מאתגרת ומספקת ביותר. בשוק העבודה הישראלי יש ביקוש גבוה מאוד למהנדסים מכל תחום. המהנדסים נהנים ממשכורות מכובדות ומהיוקרה האופפת את התואר.
אז אם עד עכשיו רק חשבת על העתיד, הגיע הזמן שתפסיק לחשוב עליו. הירשם למגמת הנדסה ותתחיל ליצור אותו!




יעוץ לימודים
שם מלא:
עיר:
אימייל:
טלפון:
-
מאשר/ת תנאי השימוש
היסטוריה של הביטוח הלאומי
לימודי מנהל עסקים
לימודי משפטים
הכנה למבחן פסיכומטרי
לימודים
רכבת ישראל

  לימודים    |    הוסף למועדפים    |    כתוב לנו    |    פרסום באתר  בניית אתרים PGN.co.il
 כל הזכויות שמורות: ינשוף לימודים / אינפו ערוצי מדיה ותקשורת בע"מ Copyright © 2005   www.ylimudim.co.il   All rights reserved 

ינשוף לימודים הוא אתר לימודים המאפשר לגולשים קבלת מידע לימודים בתחומים שונים בתחום השכלה גבוהה: תואר ראשון, תואר שני, מנהל עסקים, לימודי משפטים, מדעי ההתנהגות, לימודי הנדסה, הנדסאים, חינוך, הוראה, תקשורת, מדעי המחשב, מדעי הרוח, מדעי החברה ועוד. כמו כן מפנה האתר לתחומי לימודים נוספים כגון לימודי תעודה, קורסים, השתלמויות, חוגים, סדנאות, לימודי מחשבים, לימודי עיצוב, אדריכלות, רפואה משלימה, לימודי שוק ההון, ועוד. ינשוף לימודים מפנה גם למידע על קורסי פסיכומטרי, קורסי בגרות, מכינות קדם אקדמיות.